PREZO kwaliteitskeurmerk
In 2011 behaalde Directzorg voor het eerst het PREZO gouden keurmerk in de zorg. Het keurmerk is 3 jaar geldig. Tijdens de geldigheidsperiode vinden er tussentijdse audits en een eindaudit plaats om te controleren of de organisatie nog steeds aan de gestelde eisen voldoet. Inmiddels zijn we 14 jaar verder en hebben wij in 2024 voor de 4e keer op rij het PREZO keurmerk behaald. In mei 2025 heeft er en tussentijdse audit plaatsgevonden.

PREZO-certificaat: hét kwaliteitscertificaat voor de thuiszorgsector
PREZO is een heel praktisch werk- en denkmodel dat zorgorganisaties kunnen gebruiken om u de best mogelijke zorg, ondersteuning of hulp te bieden. Het helpt medewerkers en organisaties in de zorg om hun werk zo goed mogelijk te doen. Ofwel: om u verantwoord en veilig te verzorgen, met aandacht voor úw wensen, mogelijkheden en beperkingen. Bij PREZO gaat het om de ‘prestaties’ voor u. Want daar staat PREZO voor: PREstaties in de ZOrg. Organisaties die PREZO gebruiken, werken elke dag aan het verbeteren van hun prestaties en kwaliteit. Omdat ze dat belangrijk vinden, in de éérste plaats voor u. PREZO is in 2008 in opdracht van Actiz (branche organisatie VV&T) ontwikkeld.
Wat betekent PREZO voor Directzorg?
Voor ons is PREZO een manier van denken en werken die kwaliteit heel tastbaar en concreet maakt. Niet (alleen) binnen directie en management, maar vooral (ook) op de werkvloer. Daar waar onze collega's iedere dag voor u klaar staan. Wij willen het voor u iedere dag weer een beetje beter doen. En PREZO helpt ons daarbij. PREZO focust namelijk niet alleen op protocollen, systemen of richtlijnen. Ook al zijn ook die belangrijk. PREZO kijkt in de éérste plaats naar het daadwerkelijke resultaat van de zorgverlening aan onze cliënten. Voelen zij zich thuis? Voelen ze zich gehoord? Ervaren zij dat ze (met hulp) hun eigen keuzes kunnen maken? Bij Directzorg zijn we niet voor niets trots. Trots op het behalen (en behouden) van ons keurmerk. Trots op de mooie woorden van cliënten en auditoren.
Audit 2025
Na de initiële audit in juni 2024 vond in mei 2025 de tussentijdse PREZO-audit plaats. De auditor bezocht een aantal cliënten en ontmoette medewerkers in het veld en sprak met collega's op ons hoofdkantoor in Schiedam. De verbeterpunten uit de initiële audit zijn allemaal opgepakt en geborgd. Het keurmerk toont aan dat wij goed bezig zijn met onze kwaliteit van begeleiding. Het laat ook zien dat we goed kunnen reflecteren en verbeteren: waar kan het nog beter en hoe pakken we dat aan? Het mooiste compliment lezen wij echter in de bevestiging dat u, onze cliënt, zich veilig voelt en tevreden bent met de geboden ondersteuning door onze professionals.
